January 12, 2013

Pavlova cake

assalammualaikum! (gaya someone dalam video muahahaha)...sebenarnye tade niat langsung pun nak buat dak lova ni.. malas nk taip pavlova.. panjang benoo... so pggil lova je. borak2 kat twitter sesame arep n futty.. tibe2 futty suruh buat pavlova.. tengok resipi jap. hah! mcm senang.. terus kaji resipi.. dan hati tekad nak beli bahan2.. haha. malam tadi lah..pegi beli..kelam kabut pegi beli.. sebab pukul 10 shopping nak ttup da. pakgad siap tggu kiteorg lagi suruh cepat2. esen vanila pulak tade.. bole je nak buat without it.. tapi nnti kek hanyir laa.. so esok jela buat.heh

yup pagi ni..mcm biase lepas subuh..kire2 pukul 7 lebih tido balik. yup2 duduk rumah ni tak berdisiplin mcm kat uia.hahaha. ajam kejut.. "hani...bangunlaa..kate nak buat kek".. haha terus bangn buat kek.. resipi lova ni cariklah kat internet.. senang je. here the pictures.hahaha

1

2

3



4

5

6

7

8
 putar putih telu ni paling syok! sebab dengan osem nye die jadi mcm cream pastu tonggeng die takkan jatuh, so makne nye bende tu jadi laa..huhu. paling suffer buat whipping cream tuu.. hoii kene putaq lamo bonaaa.. meringue die tu macam ireng skek.. plus aku letak kat dlm 2 bekas so meringue die jadi nipis and whipping cream die banyakk. sbb tu muak..camane dak futty bole minat whipping cream yg melimpah ruah..

bila semua orang dak kat rumah.. memang kecoh laa kat dapur tuu.. dengan kerenah anak2 mak yang macam2.. yg paling kelaka dak ajam.. mak suruh die tebalik ikan goreng kt kuali yg panas tuu.. tah hape die buat tah.. tibe sudip terpelanting kemana tah.. aku yg tengah kupas buah kiwi da gelak2 macam org sawan...agaknye tgn dak ajam kena minyak panas.. tp die punye respon melampau okayy..awak tu da la lelaki.. ce tahan skek..haaa perangai dak ajam nii..kalau org lagii gelak kan die.. die lagi muncung ala2 nak menangis.. lepas tu senyap2 nangis.. sumpah kelaka wehhh!! aku gelak pun kenalaaa tahan2..sakit perut aku.. mak ngn aku gelak tade suara..anep dgn ilah da gelak tebahak2..mak cakap kalau mak ikot gelak sekali kompem die nangis, kononnye macam subahat ngn kitorang... maka mak pun gelak cover2 je.. adehh.. time aku taip ni punn aku gelak2.. tak gelak bile bace?? haa tapelahh... in real life mmg klaka gile!

aku penat buat bnde lova ni.. whipping cream tu ahh.. asal lamo sgt nk ken putaq.. ade bahan2 nye lagi ni.. kene abiskan jugak.. kalau aku tade.. tade sape da nak buat.. kang buang je semua2 bahan2 tu.. ish2.. ni dak2 ni tgh pam kolam..ingat nak join.. paga da boleh cover dengan kain..pasal aku malas nak pakai tudung.. haahhaah..da cakap ngn mak org nak mandi air terjun esok..tapi kene trekking sket..boleh beriadah mak..mak diam je.. haa kire die setujulah tuu.. tinggal nak cakap kat ayah je..mintak2 laa ayah nak pegi esok.so.. takpayahlaaa aku balik uia malam ni.. adehh malas nk balik..nak bawak lova lagi..pastu kang nak simpan kat petii ais mane plak?.. huuu

lame betul aku tak membebel ni..huhuhu..lepas zoho bole buat lova lagi.. guna buah lain pulak..

No comments: