January 16, 2013

Bebelan rambang

good morning!!! ahaa skarang tgh rehat.. cikgu kate rehat 10 minit..tapi kompem lameee! hahahha nak bebel ape ek pagi ni?? yee... Advantages and disadvantages living in the hostel for 3 weeks. ALONE! adeh skit perut lak...heh okay sambung balik membebel..hahaha..

maap rakan2 harini lambat lagi turun..rase bersalah pulak. dorang tggu 15 min. harini first time kot pegi kelas pakai shawl komot2...haha selamba..lilit2 siap2! agak selekeh..tp lantak.hahah.sbb shawl die besoo.. ttup semua.. since last night someone directly advised me..bagus..tekesan kat hati.. tp tibe2 rase awkward. tibe2 je awkward. bagus gak direct2 ni sebenanye dr berpuisi2 madah baik direct..bagi aku laa..

tapi..! hahaha ade tapi tuuu..aku jenis bukan dgn senangnye terima. mule2 keras la sikit hati ni.lame2 okay je.. wa pi kelas pakai tudung tade selempang2 pun..hujung tudung tuu, amek ring masuk kan setel p kelas..selempang2 ni time aku malas gilee..tp aurat kann.. so kene amek berat jugak..da lame2 baru la bole terima, hilang rase awkward..heh

wa macam ikot pangai ayah skek..luaa je nampak keras.. dalam lembut mcm pavlova..ehh! hahahah. ko bayangkan hani mintak duit ngn ayah. die membebel ape tah.. pung pang pung pang.. tapi tangan hulur gak duit! hahahaha. best kan.. so nak g shopping mane2 ajak ayah sekali.. bru best. kalau dgn mak. sorry.. when she said NO..maka kau berangan jela nak dapatkan benda yang kau nak.. hahahhaa.. ilah pun cakap  camtuu...sebenarnye aku jeles dak ilah,ajam and jiha.. banayak spent time ngn mak n ayah.. huuuuu.meow2..

hahahah. mukadimah panjang nooo..

ADVANTAGES

1. aku boleh bukak volume laptop sekuat yang aku suka tanpa memikirkan orang lain. tapi melampau jugak,haha bile kua dari bilik, denga sampai luaa.. haha tape aku sorang2

2. aku boleh cakap dalam tepon kuat mane pon aku suke, pasal tade org bole dengar ape yg aku cakap kan.haha

3. aku boleh tido sesuke hati aku tanpa meniggalkan solat, of course! sebab kalau lepak kat rumah ade rase tanggungjawab untuk buat house cores. aku takleh malas2 pasal aku pk nanti mak ayah balik dari kerja tgk rumah besepah..macam tak best..kalau aku pun tak suke. penat balik kerja tgk rumah macam tongkang pecah.. mau tak baran. hahaha

4. aku tak perlu masak, sebab makanan boleh je beli dekat cafe..takpun kat lua..kalau ade org sudi bawak aku keluar.hahahah

5. aku tak perlu denga alarm clock rumet2 aku konon2 nak bangun pukul 6 or 630.. tapi dorang tak bangun2..aku pulak yg bangun.. da tu pulak bukan satu je alarm clock aku denga.. TIGA alarm clock!!! haihh..tp lame2 da biase.haha

6.aku tak perlu denga dorang memekak bercerita pasal dorang.haha kadang2 aku curik denga. ade sorang rumet ni kene tinggal dgn pakwe die kot. sedu sedan die nanges..apesal aku banyak denga org kene tinggal. yang aku pulak tinggal org.. terase berdose. menyakitkan hati org yg syg kat aku gile2. tapi aku tak rase pape..hmm oh sedih. aku pun xtaw nak buat ape..

7. aku tak perlu tengok rambut2 yang gugur besepah kat hall dalam bilik tuh..hahaha yes!! dalam shower room!! belambak rambut gugur basah terletak kat permukaan lubang air tuu.. wehhh sumpaahhh geli nyaaaa! adeh.. macam dalam cite juonn pun ade gak.. weh seram2. bile da tade rmai org ni. tade langsung pun seurat rambut. yess thank god..

8. ini paling BEST!!!! line internet jadik lajuuuuu! haa aku tengok  video2 kat youtube macam tengok tv. plus without iklan pulak tuu haa.. cool habak kat hang! hahahah.. laju die mmg heaven! hahahaha..seronok weh.. boleh aku update belog laju2.. bile line internet laju idea aku mencurah2.. jari2 runcingku laju menari di atas keyboard.. wahh gitewwww! haha

9. since im a single cute girl.. haha perasan 10 min jap..aku bebas nak buat ape pun.. aku tak perlu jaga hati orang lain.. so aku bole have fun dengan sesape yang aku nak and of course in line with the islamic teaching.heee.. so far.. bile sensorang ni. macam happy je..semua dipemudahkan..hati aku pun da elok.. mate aku pun tak terlalu murah mengeluarkan air masin..aah ek! apesal air mata masin?? haha. syukur.. hmm yg no.9 ni mcm tade kaitan je..haha

10.  yes...mesin basuh.. aku tak perlu tunggu turn untuk basuh baju.. tp aku bengang gak dgn mesin basuh ni.. macam tahi.. sabun tak kene kat keseluruhan baju yang aku masukkan. sakit lak hati..tp aku malas basuh gune tgn.. haha.


gamba curik kt mr.google..tgk tilam tu mcm cream pavlova


DISADVANTAGES

1. bile da duduk sorang2, tade kekangan atau bebelan mak or sape2.. maka aku jadi malas

2. keje aku mengadap laptop sepanjang masa

3. nak buat semua kerja jadi malas. esok da la nak present utk fyp 1

4. aku jadi tak berdisiplin

5. ye.. aku jadi takut bila malam2, macam aku sorang je dalam hostel tu. kepala da bayangkan perkara seram

6. duit semakin berkurangan, memandangkan aku seorang penganggur, aku tak reti nak bejimat kalau bab2 makan. haha

7. kalau time mandi malam.. aku kene mandi laju2, takleh rilek2. takot punye pasal

8. bila da lame sangat sorang2.. aku boleh jadi bosan sampai nak mati

9. waktu tido aku semakin banyak. silap2 tak bangun.. haa..

10. aku start rindu dekat rumah, and sume2 org and waktu cuti aku tinggal sikit..heh

No comments: