April 11, 2011

laki bini dan si kucing

good morning!

terkisah la satu pasangan yang sangat gilakan kucing.hee.pagi2 da membebel ye.almaklum lah,exam sudah habis.maka nya pelbagai aktiviti dapat dilakukan.haha.sape laki bini tuh? bukan aku okeh! hehe pasal aku geli same kucing.sebab kalau pegang die.nanti die gerak,2pastu rase tulang die gerak2.rock kan aku nih! hee

hari tu, tibe2 dapat msg dari lia "hani,cepat tolong teman aku!". aku pon ok je,siap2 teros pegi bilik lia ni,pastu tnye la kenapa kan. rupe2nye laki(bF) die jumpe kucing tengah jalan macam baru kena langgar dengan kereta kot,so die punye kesian tak berbelah bagi,lalu diambil nye kucing tuh!

dan tanpa segan silu die menelepon si bini die ni (lia a.k.a gF).haha.suruh amek kucing dan jaga kucing tu sampai die sembuh! haha. korang tengok laki bini ni,penuh dengan kasih sayang taw.hehe.dan2 tu jugak la,aku dengan lia pegi tempat yg telah dietetapkan,macam biasalah,dekat domino,pasal laki lia ni,keja kat situ.gaji bulan2 beratus2 mak! haa,bole la die belanje si bini die kan.hehe

bile da sampai kat sane,laki die suh aku pegang kucing ni. haa??!! eeh,aku tak boleh! haha pasal aku tatot! hehe.da tu die letak je kucing tu kat belakang sit kereta.muke kucing tu ade darah sikit,tapi laki die yang penyayang ni telah membersihkan kucing itu sedikit.

kucing ni garang,kalau lia nak amek die je,mesti die mendengus! ngokngek nye kucing,org nak tolong die,die marah2 pulak.mungkin kucing ni tak penah nampak org kot,pasal die kecik lagi,mesti die baru nampak dunia luar,die mendengus tu mcm nak protect diri dia lah kan.


inilah kucing nye,kecik je kan,konon2 die panjat tu,konon2 boleh kua dari kereta la ek?! ish2


suda lepas tu,lakibini ni pon jagelah si kucing ni,diberikan name,popo,tapi kadang2 ikot suke lidah ngn mulut je nak panggil die ape.haha.macam2 lah! lagi satu kucing ni nk mkn yg sedap2 je,seperti ayam goreng! matilah lia kan kalo hari2 nk beli aym goreng2 semate2 untuk si kucing yang tak reti bahasa melayu.,kadang2 aku dgn lia pegi joging bawak popo sekali,lepas tu letak die kat rumput2,kat tanah2.lia kate bia die taw,mane satu,so nanti bile die da besa,die taw nak berry kat mane.hihih

aku teringin sangat nak lia mandikan die,hehe.tapi laki lia kate,die kecik lagi,tak payah mandikan die.hehe aku pedulik ape.suruh jugak lia mandikan popo.sebab die da busuk nak aposh! kiteorg mandikan die dalam bowl food lia.haha.tragis betol!.kiteorg mandikan popo,gune air panas,aku amik air panas kat water cooler then campo sikit ngn air sejuk.macam mandikan baby pulak.hehe.




haha,ni la popo didalam bowl food lia.tu sabun yg lia gunekan,igtkan lia nak gune sabun push2 tula,lagi wangi





kucing tu diam aje.ish2,sekali rendam die dalam air tu,abe keruh air tuh! euuuuuuwwww! geli aku!.haha.siap ade bau minyak2 kereta kot.ish2.lia mandikan popo macam mandikan baby2.mule2 lia basahkan badan die,pastu baru kepala die,lia siap letak sabun! suda lepas mandi,lapkan popo,pastu bia die kering.lepas popo kering,lia letakkan die bedak.haha wangi!



hee. aku bg die minum susu,gulk!gulk!gulk!.nase baek tak tecekik!minum susu kena bukak kan die nye mulut,emm die xreti lg kot









las2,lakibini xmau da bela die,sebab susah nak jage die, nnti tbe2 teberak pulak kat bilik,satu keja lg nk besihkan,pastu kucing ni ngade2,makan nak memilih je,so,dorang putuskan untuk tinggalkan saje die cafe mane2,pasal ade banyak kucing2 kat uia ni terbiar,tapi bulu dorang cantik2,gemok2 lagi.pasal dorang berdikari.hehe

abes da,tata!

No comments: