September 21, 2013

Mount Rinjani conquered

setelah setahun peracangan kami. maka berlepas lah kami ke Lombok pada 4/9/2013
belum sampai ke lombok lagi. perkara lawak dah jadi.. kakecah punye beg hiking kene rompak
akibat kecuaian sendiri. dengan batuan dan semangat kerakanan, kami menyumbang segala keperluan hiking pada kakecah. huhu


lokasi lawak pertama terjadi

mcm power rangers



sampai lombok. pegi mentaram. 4jam perjalanan. lepak senaru. bersiap untuk ke rinjani. 3malam bermalam kat hutan. 9 jam ke basecamp. perghhh.. perghh.. die punye canak takpayah cerita la. sampai kite terdengar porter pun mencarut-carut. porter kat sini power power. tgk badan pun dah tau betapa gigih nye mereka membawa segala keperluan para pendaki.

sampai basecamp jam 8 malam. pakai jacket. masuk kemah. tidoq. sejuk die sampai ke tulang sumsum. ini kali pertama tido dengan keringat yang tak kering lagi dan dengan baju trekking.
bertolak ke puncak pada pukul 2pagi sampai puncak rinjani 830 pagi. sepanjang perjalanan suffer. dengan kondisi perut aku yang macam nak terberak aje. langsung mengelepet badan jatuh ke batu batu. haha

the beautiful that u cannot describe unless subhanallah


puas hati gile!


bawa cinta hingga ke puncak. perghhhh! ayat diee.haha

okay. ingat same kaler betol2.. tapi kite punye lg bright

kami terus turun ke danau segera anak. campsite tepi tasik. berjimba bersama rakan dan taulan. da terus ke post 2.. cadang nye bermalam di post 3. tapi malang nye bila sampai di post 3 rakan dan taulan tiada. kami menjadi cuak. diam seribu bahasa. lari anak seperti dikejar anjing yang menyalak. perasaan ku bercampur baur. fikiran melayang ke arah negatif yang sadis. akhirnye jumpe mereka di post2. lega. alhamdullillah.

R.I.N.J.A.N.I




kesokan hari terus ke tempat penginapan kami. maka tamatlah perjalanan kami. Rinjani Sukses!

RINJANI SUKSES

No comments: