February 20, 2013

duduk antara dua sujud

time jadi makmum. tiap kali solat dekat trans titiwangsa ternampak makmum2 lelaki punya kaki semasa duduk antara dua sujud berbeda-beda. makanya disini saya mahu memperlihatkan duduk antara dua sujud yang betul.

time tadika dulu2. cikgu kite ajar macam tu. bayangkan anak muridnye banyak. so saf nye berbaris-baris, ramai lah kanak2 yang perlu cikgu kite betulkan. kite ni yang da betul kaki nye selepas cikgu betulkan. kena tunggu cikgu betulkan semua kedudukan kawan2 yang lain pulak sebelum sujud. bila suda terlalu lame. kaki jadi kebas dan sakit. sebab tu sampai sekarang ingat.heee

wahai sayang-sayangku sekalian beginilah caranye yang betul.




Rabbighfirlii ( Tuhanku, ampuni aku )
Warhamni ( sayangi aku )
Wajburnii ( tutuplah aib-aibku )
Warfa'nii ( angkatlah derajatku )
Warzuqnii ( berilah aku rezeki )
Wahdinii ( berilah aku petunjuk )
Wa'Aafinii ( sehatkan aku )
Wa'fuannii ( maafkan aku )...

3 comments:

Anonymous said...

cik abdul hani, kat dalam hutan tuh solat atas batu, tunggul kayu, tanah tak rata. kalau nak wat camni, sakit laaaaa. darurat. jangan disusahkan ape yg senang. islam itu mudah. haha

Anonymous said...

yup.nie yg betul.Perut ibu jari kaki kanan kena tekan ke sejadah..tu yg sebetulnya.

hani adzmi said...

taw yg darurat tuu..